Kako podaci o radnom vremenu mogu pomoći u donošenju strateških odluka?
Svaki rast bilo koje organizacije mora biti utemeljen na realnim procjenama. Brojke su tu veoma važne i neophodno je pratiti kakva je situacija u različitim segmentima. Nemoguće je raditi analize u bilo kojem segmentu ako nemamo kvalitetne i tačne podatke, a svaka greška u podacima može nas dovesti do pogrešnih zaključaka i donošenja pogrešnih odluka u bilo kojem sektoru – finansijama, marketingu, prodaji, ljudskim resursima, proizvodnji i sl. U ovom blogu, pokazat ćemo zašto je kvalitetna analitika i praćenje podataka o radnom vremenu zaposlenika važno za donošenje strateških odluka u bilo kojoj kompaniji.
Provjerite kakvo je trenutno stanje
Po zakonu, svaka kompanija koja zapošljava mora imati
uspostavljenu evidenciju radnog vremena.
To mogu biti Excel tablice, klasično bilježenje radnih sati na papiru
(popularna šihterica) ili ipak sistem za
elektronsku evidenciju radnog vremena. Ako ste poslodavac, vjerovatno
već imate uspostavljen neki od navedenih načina praćenja zaposlenika. Za
početak, analiza postojećih radnih sati po zaposleniku, a zatim i po timovima i
odjelima trebala bi biti prvi korak ka donošenju bitnih odluka. U tom dijelu
moguće je vidjeti jesu li pojedini zaposlenici ili odjeli previše opterećeni
ili ipak postoji prostor za poboljšanje pojedinih dijelova u kompaniji (na primjer,
dodjeljivanjem mentora zaposleniku koji nema dovoljno iskustva u nekom dijelu
posla pa zbog toga treba više vremena za izvršavanje pojedinih zadataka).
Optimizirajte dnevne i sedmične radne planove
Kvalitetna analitika i uvid u podatke s kojima već raspolažete, omogućit
će vam da bolje organizujete smjene i učinkovitije planirate dnevne i sedmične
rasporede. Zamislimo restoran koji radi subotom od 11h do 23h. Uvidom u podatke
o posjećenosti restorana, možemo vidjeti da je najveći dolazak gostiju u
vremenu od 18h do 22h, za vrijeme večere. U tom slučaju, bilo bi korisno
rasporediti osoblje tako da je na raspolaganju u tom razdoblju, a smanjiti u
onom dijelu dana kada nema tolike gužve.
Na taj način mogu se bolje planirati
dnevne i sedmične smjene, a sve kako bi se postigla win-win situacija:
veće zadovoljstvo gostiju koji neće dugo čekati na svoje narudžbe i manja
opterećenost zaposlenika.
Povećajte produktivnost
Praćenje radnih sati i produktivnosti kontinuirani je posao. Važno je stalno pratiti jesu li zaposlenici preopterećeni ili ipak postoji prostora da neki od zaposlenika obave više radnih zadataka za vrijeme radnog vremena. Uzmimo za primjer dvoje programera u nekoj IT kompaniji. Jedan od programera obavi sve svoje planirane dnevne i sedmične zadatke u okviru redovnog radnog vremena. Drugi zaposlenik ima često zaostatke ili ostaje prekovremeno raditi kako bi stigao obaviti sve što je planirano. Cilj je provjeriti zašto je to tako i da li je moguće postići ravnotežu tako da oba zaposlenika obave posao u približno jednakom vremenskom periodu. Mnogo je razloga zašto se mogu dogoditi razlike u količini obavljenog posla. Na primjer, jedan od zaposlenika može biti iskusniji u tom dijelu programiranja ili se jednostavno radi o tačnosti rješavanja zadataka – zaposlenik koji obavi manje posla obavi ga besprijekorno, za razliku od kolege koji ima više grešaka u programskom kodu. Takve stvari se onda mogu poboljšati razgovorom i upućivanjem na greške, dodjelom mentora i sl.
Planirajte proračun za odjel ljudskih resursa
Slijedom svih prethodnih koraka, došli smo i do boljeg planiranja proračuna za zaposlenike. Ne odnosi se to samo na plate zaposlenika već i na primjer, plaćene edukacije. Dobar primjer je ranije opisana situacija u kojoj jedan od programera ima manje odrađenog posla. U tom slučaju, ako se ustanovi da zaposleniku nedostaju određena znanja i vještine, može se osigurati dodatna edukacija koju će kompanija platiti i tako premostiti taj problem.
Osim navedenog, važno je i nagraditi zaposlenike koji bolje odrađuju posao kako bi se pokazalo da se cijeni i adekvatno vrednuje rad i kako bi takav način stimulacije poslužio kao dokaz da kompanija vodi računa o svojim zaposlenicima.
Umjesto zaključka
Zaposlenici su srce svake kompanije, a vrijeme je jedini resurs koji se ne može vratiti. Propušteno vrijeme ne možemo više nikako nadoknaditi i baš zato trebamo posebnu pažnju obratiti na ovaj resurs. Podaci o radnom vremenu mogu nam poslužiti kao temelj za donošenje strateških odluka: koliko nam je zaposlenika potrebno, kako povećati produktivnost, u kojem smjeru razvijati kompaniju i kako povećati profit i ostvariti uštede. Na kraju, bez profita nema ni našeg poslovanja. Zanima vas kako vam možemo pomoći u ovom segmentu evidencije radnog vremena? Javite nam se bez obaveza za bilo koji savjet ili za poboljšanje procesa unutar organizacije u okviru upravljanja ljudskim resursima.