Choose languageLanguage
Blog

Šest koraka za izradu sedmičnog plana rada

Šest koraka za izradu sedmičnog plana rada
Datum
22/01/2024

Sedmični plan rada dokument je koji vam pomaže organizovati i rasporediti zadatke za određenu sedmicu. Ti planovi mogu biti individualni (tj. izrađeni za jednu osobu) ili osmišljeni s ciljem pomoći timovima kako bi ostali u toku sa svojim zadacima, radnim obvezama i rokovima.

Glavna svrha sedmičnog plana rada je pružiti smjernice za uspješno upravljanje vremenom i određivanje prioriteta radnih obaveza kako bi se postigli postavljeni sedmični ciljevi.

Postoje različiti načini izrade sedmičnih planova. Na primjer, plan je moguće definisati na ploči u zajedničkom uredu, na papiru ili koristeći različite programe za izradu takvih planova. Jedino što je bitno jest kreirati učinkoviti radni plan s jasno postavljenim zadacima.

Kako izraditi sedmični plan rada u 6 koraka

1. Definišite način na koji ćete provoditi planiranje

Kako biste započeli svoje planiranje, odaberite na koji ćete način odrađivati planiranje.
Imate dvije opcije:

·       Možete koristiti neki od digitalnih alata koji će vam pomoći u stvaranju i vizualizaciji sedmičnog rasporeda

·       Možete planiranje odrađivati i ručno, koristeći tablu ili rokovnik za planiranje

Koji god način odabrali, imajte jednu stvar na umu - trebate odabrati onaj način koji će vam biti koristan i kojeg ćete se držati u daljnjem planiranju. Sedmični plan je koristan samo ako ga dosljedno koristite.

Nakon što ste odabrali željeni način rada, vrijeme je da odaberete određeni dan u sedmici kada ćete kreirati sedmične planove. Početak ili kraj radne sedmice možda su najbolje opcije kada je riječ o planiranju. Ali, to trebate procijeniti u skladu sa svim ostalim obavezama koje imate vi i/ili vaš tim.

2. Definišite svoje dugoročne ciljeve

Napravite popis svih svojih dugoročnih ciljeva (vaših ličnih ili onih vašeg tima ili kompanije u kojoj radite). Možete koristiti SMART metodu koja će vam pomoći da shvatite na koje se ciljeve usredotočiti. Nakon što definirate glavne dugoročne ciljeve, možete koristiti taj popis kako biste sve sedmice planiranja fokusirali prema tim ciljevima.

Na primjer, vaš dugoročni cilj može biti pojednostaviti procese obračuna plata u kompaniji u kojoj radite. Ali, prije nego što to postignete, trebate procijeniti metode obrade plata u kompaniji, a kako biste mogli vidjeti gdje postoje izazovi, šta možete poboljšati i koja su područja prikladna za automatizaciju.

U tom bi slučaju vaši sedmični ciljevi mogli biti: procijeniti sisteme obrade plata u kompaniji; Analizirati sve relevantne odjele; Procijeniti kako se podaci o platama distribuiraju unutar interne informacijske mreže kompanije; i sl.

3. Postavite realne sedmične zadatke

U ovom koraku, podijelite svoje dugoročne ciljeve na manje dijelove (tj. sedmične zadatke) i to tako da zaista postavite zadatke koji se mogu realizovati u sedmici dana. Na primjer, ako je vaš cilj poboljšati izradu radnih planova zaposlenika, možete dodati sljedeći zadatak svom sedmičnom planu rada — procijeniti metode izrade radnih rasporeda zaposlenika na nivou cijele organizacije.

Dok radite na osmišljavanju zadataka za svoj sedmični raspored, brzo ćete vidjeti koji su to zadaci koji vas guraju prema cilju, a koje trebate ignorisati. Imajte to na umu kada sastavljate svoj sedmični plan rada. Razmotrite koji vam zadaci mogu pomoći da brže postignete svoje ciljeve i rasporedite ih u skladu s tim.

Osim toga, možete napraviti popis svih svojih prioriteta (ličnih ili profesionalnih) kako biste pregledali kojim zadacima biste trebali posvetiti najviše svog vremena.

4. Rasporedite zadatke

Nakon što ste definisali sve sedmične zadatke, vrijeme je da ih počnete planirati. Odvojite dovoljno vremena za rad na onim zadacima koje ste odabrali i zabilježite ih ili u svom fizičkom planeru (kalendar, komad papira itd.) ili u nekom programu (ako ste odabrali digitalno rješenje).

Ako prvi put sastavljate sedmični plan rada, pokušajte realno rasporediti svoje zadatke i ostavite dovoljno vremena za svaki. Nemojte se podcjenjivati, ali nemojte niti precjenjivati ​​što sve možete odraditi u jednom danu ili sedmici.

Ako imate posebno težak zadatak koji morate odraditi, nemojte forsirati obavljanje istog u jednom danu, nego ga radije podijelite u dva dana. Ako završite sve u jednom danu – odlično, to će biti izvanredan osjećaj, umjesto da osjećate krivicu jer nešto niste obavili.

5. Držite se plana

Sada kada ste sve postavili i pokrenuli, važno je pridržavati se svog sedmičnog plana rada. Svoj plan možete provjeravati koliko god često želite, kao svojevrsni podsjetnik i kako biste bili sigurni da obavljate zadatke koje ste definisali.

6. Pregledajte i prilagodite plan (ako je potrebno)

Ako prvi put izrađujete sedmični plan rada, nije uopće neobično da pogriješite kod planiranja, ali nemojte dopustiti da vas to obeshrabri. Umjesto toga, kad god naiđete na izazove, zapišite ih i iskoristite ih kao priliku da pregledate i prilagodite svoj sedmični plan rada kako biste u budućnosti kreirali realnije planove i bolje planirali izvršavanje ciljeva.

Osim toga, možda trebate promijeniti svoje ciljeve, smisliti neke nove zadatke koje ćete dodati svom planu ili možda neke od svojih zadataka možete delegirati drugim članovima tima – sve su to teme koje trebaju biti na stolu i oko kojih trebate dobro razmisliti.

U svakom slučaju pokušajte redovno provjeravati svoje planove i po potrebi ih prilagođavati. Učinite to čak i ako nemate posebnih izazova i sve ide glatko. Imajte na umu da se mnoge stvari mogu pojednostaviti (uključujući sedmični plan rada), a jedini način na koji to možete učiniti je da analizirate svoje trenutne procese.

Kako (p)ostati dosljedan u planiranju i izvršavanju zadataka?

Dosljednost je jedna od najboljih osobina, ali zasigurno nije jednostavna za usvojiti. Zato donosimo nekoliko savjeta u tom segmentu koji mogu biti od pomoći.

Očekujte neočekivano

Bez obzira na to koliko ste dobro postavili plan, neočekivane situacije zasigurno će se dogoditi. Ovo nije nešto što možete predvidjeti, ali ono što jeste pod vašom kontrolom je to da računate na takve situacije i ostavite sebi dovoljno vremena za pravovremene reakcije.

Budite odgovorni kada je riječ o izvršavanju svojih obveza

Visok nivo odgovornosti uvijek je dobrodošla u svakom segmentu života, bilo da razgovaramo o poslovnim ili privatnim planovima. Jedan od načina na koji možete unaprijediti ove procese jest da razgovarate s drugim ljudima o svojim ciljevima i planovima za naredno razdoblje kako biste se dodatno motivisali u tom smislu.

Osim toga, razgovor o zadacima i ciljevima sa svojim timom ili s nadređenim osobama dobar je način da svi budu u toku s vašim napretkom.

Pazite na nivo energije – upoznajte sebe!

Nivo energije većine ljudi mijenja se tokom dana. Neki su jutarnji tipovi i imaju više energije u jutarnjim satima, dok su drugi produktivniji tokom noći. Razmotrite svoj nivo energije i pokušajte planirati svoje dnevne zadatke u skladu s tim.

Primjerice, ako ste ranoranilac, možda biste trebali planirati izvršavanje najtežih zadataka u jutarnjim terminima. Obratno, ako niste jutarnji tip, onda ostavite teže zadatke za kasnije u danu.

Koje su glavne prednosti sedmičnog planiranja?

Sedmični plan rada odličan je način da vizualno definišete sve svoje radne obaveze. To je način da rasporedite cijelu sedmicu unaprijed i može vam pomoći da:

·       Uspostavite rutinu - Prema studiji MIT-a, stvaranje i pridržavanje rutine jača želju za postizanjem cilja i podstiče angažman i produktivnost. Osim toga, pomaže vam u organizaciji sedmičnih zadataka (radnih i svih drugih) kako biste sve lakše izvršili.

·       Poboljšajte učinkovitost - Bilježeći sve svoje sedmične zadatke i planirajući vrijeme za izvršavanje svakog zadatka možete eliminisati odugovlačenja, povećati učinkovitost i osigurati učinkovitije i bolje upravljanje radnim vremenom.

·       Upravljajte stresom - Postavljanje rutine i planiranje sedmičnih zadataka može imati pozitivan efekat kada je riječ o smanjenju stresa. Što ste manje pod stresom, to ćete bolje izvršavati svoje zadatke.

·       Držite se postavljenih rokova - sa sedmičnim planom rada znat ćete tačno kada i koji od vaših zadataka treba biti dovršen. To će biti od velike pomoći kada pokušavate držati korak sa sve zahtjevnijim rokovima na modernim radnim mjestima.

·       Održavajte ravnotežu između poslovnog i privatnog života - sedmični plan rada omogućava vam i bolje planiranje i stvaranje rasporeda slobodnog vremena. Na taj način znat ćete koliko imate slobodnog vremena na raspolaganju kako biste radili stvari u kojima uživate, poput druženja s prijateljima, porodici ili dragim osobama, vježbanja, odlaska u kino i slično. Nemojte zaboraviti na odmor i druženje jer je u životu sve stvar ravnoteže. Za kvalitetno odrađivanje radnih zadataka, potreban je kvalitetan odmor na način na koji nam to najbolje odgovara.


>