Choose languageLanguage
Blog

Koje su prednosti i nedostatci fleksibilnog rada?

Koje su prednosti i nedostatci fleksibilnog rada?
Datum
09/02/2021

Fleksibilno radno vrijeme omogućava zaposlenicima slobodan izbor početka i završetka radnog dana i/ili koliko dugo će biti na pauzi. Uvođenje fleksibilnog radnog vremena jedan je od ključnih načina za povećanje fleksibilnosti rada i atraktivnosti radnog mjesta.

Koliko je važno fleksibilno radno vrijeme?

Moderno radno mjesto u mnogim slučajevima podrazumijeva ukidanje strogo definiranih pravila te primjenu fleksibilnog radnog vremena i mjesta rada s ciljem pojedinačne prilagodbe mjesta i vremena rada kako bi se postigla maksimalna produktivnost zaposlenika. Upravo je na produktivnosti i na rezultatima u ovom slučaju naglasak.


Mnogi zaposlenici (prema nekim izvorima više od 40%) odabiru fleksibilnost radnog vremena i mjesta rada umjesto plate kao faktor koji im je važniji prilikom traženja posla. 

Fleksibilnim radom zaposlenici mogu lakše postići ravnotežu između poslovnog i privatnog života i organizirati posao u skladu sa svojim drugim obvezama.

Fleksibilnost rada ne može se postići u svim industrijama i zanimanjima (npr., takvo što je nemoguće u fabrici ili bolnici), ali za većinu kreativnih i intelektualnih radnih mjesta fleksibilnost rada postaje sve češća pojava. Imajući to na umu, moguće je uvesti fleksibilnost rada za zaposlenike uvažavajući tri glavna parametra:

  • Radno vrijeme (fleksibilno radno vrijeme umjesto strogo definisanog radnog vremena)
  • Način obavljanja radnih zadataka - specijalizacija (podjela poslova umjesto obavljanje različitih vrsta poslova odjednom)
  • Radno mjesto (rad na daljinu (remote) s bilo kojeg mjesta umjesto dolaska u kancelarije svaki dan)

Prilikom uvođenja fleksibilnog rada, cilj je zaposlenicima ponuditi bilo koju kombinaciju gore navedenog s ciljem povećanja zadovoljstva zaposlenika i njihove produktivnosti.

Šta je fleksibilno radno vrijeme?

Fleksibilno radno vrijeme omogućava zaposlenicima slobodu u pogledu vremena dolaska na posao, odlaska s posla i/ili korištenja pauze za ručak. Važno je reći da takve mogućnosti ne znače smanjenje odgovornosti zaposlenika, ciljeve koje treba postići ili ukupan broj odrađenih sati.

U firmama koje su osigurale najfleksibilniji način rada, zaposlenici dolaze i odlaze na posao u bilo koje radno vrijeme, ovisno o njihovim preferencijama. Međutim, iz operativnih razloga većina radnih mjesta zahtijeva definisanje organizacijskog radnog vremena. Pod tim se misli na određena razdoblja u kojima zaposlenici moraju biti prisutni na radnom mjestu. Ne misli se pritom nužno fizički prisutni u kancelariji nego moraju biti u tom trenutku dostupni za kolege, klijente, vanjske saradnike i sl.

Primjer politike fleksibilnog radnog vremena bio bi:

  • Fleksibilni dolazak: 7:00 - 10:00
  • Fleksibilno radno vrijeme za ručak: 12:00 - 14:00
  • Fleksibilni odmor/pauza: 16:00 - 18:00
  • Osnovno radno vrijeme (mora biti u kancelariji i/ili dostupan za kolege, klijente, dobavljače i sl.): 10:00 - 12:00, 14:00 - 16:00

Glavne prednosti fleksibilnog vremena za zaposlenike su:

  • Bolje radno okruženje s većim zadovoljstvom i motivacijom
  • Smanjen stres i umor
  • Ne troši se vrijeme na putovanje na posao i s posla
  • Zadržava se puna plata i pogodnosti za zaposlenike
  • Bolje usklađivanje radnih obveza s ostalim privatnim obvezama (npr., dodatno obrazovanje, odlazak po djecu u školu ili obdanište i sl.)

Glavne prednosti za poslodavce su: veća produktivnost, smanjen izostanak s radnog mjesta i manje kašnjenja te privlačnije radno mjesto za zadržavanje postojećih kvalitetnih zaposlenika i privlačenje novih zaposlenika.

Glavni izazovi fleksibilnog radnog vremena za zaposlenike:

  • Za upravljanje fleksibilnim radnim vremenom potrebna je veća disciplina za neke zaposlenike
  • Potrebno je kvalitetno programsko rješenje (software) za bilježenje radnih sati i evidencije radnog vremena

Fleksibilno radno vrijeme poslodavcima predstavlja i neke izazove, poput manje mogućnosti nadzora nad zaposlenicima. Važno je imati uvid u to koliko su zaposlenici zaista radili i kakva je njihova produktivnost (to je posebno izazovno ako nemate napredno rješenje pomoću kojeg to možete pratiti, poput All Hours).

Savjeti za uvođenje fleksibilnog radnog vremena

Korisni savjeti za uvođenje fleksibilnog radnog vremena:

  • Postavite obvezno radno vrijeme  (za svakog zaposlenika, pojedine timove ili cijelu kompaniju) kako biste osigurali da su zaposlenici dostupni u određenom razdoblju
  • Uspostavite učinkovite komunikacijske kanale te učinkovito upravljanje zadacima.
  • Odlučite na koji način će se pratiti radno vrijeme zaposlenika.

Važno je naglasiti da poslodavci u većini država imaju zakonsku obvezu evidentirati radno vrijeme zaposlenika, bez obzira rade li zaposlenici na temelju fleksibilnog radnog vremena ili ne. Iznimka nije ni Bosna i Hercegovina.

Online sistemi za evidenciju radnog vremena (cloud rješenja) važan su alat za praćenje radnog vremena, posebno za zaposlenike s fleksibilnim radnim vremenom i zaposlenike koji ne moraju biti u kancelariji. All Hours rješenje je koje Vam može itekako u tome može pomoći.

Kako postaviti fleksibilno radno vrijeme u All Hours sistemu

Fleksibilno radno vrijeme može imati različite oblike, na primjer:

  • Fleksibilan početak i kraj radnog vremena, uz obveznu prisutnost određen broj sati
  • Fleksibilno radno vrijeme dolaska i odlaska, kao i broj odrađenih sati u danu, ali uz obavezu odrađenog obveznog broja sedmičnih sati
  • Potpuna fleksibilnost rada

Fleksibilan početak i kraj radnog vremena, uz obAveznu prisutnost određen broj sati

Vrijeme dolaska i odlaska fleksibilno je, ali za svaki dan postoji raspored i zaposlenik mora odraditi određen broj radnih sati (npr., zaposlenik radi od 10h do 18h umjesto od 9h do 17h).

Kako postaviti ovakav način radnog vremena u All Hours sistemu za evidenciju radnog vremena:

       1. Postavite pravilo u dijelu 'Shift Plan' na 8 sati, od ponedjeljka do petka kako biste definirali ukupan broj sati koje treba odraditi u sedmici, odnosno po danima u sedmici.

undefined

       2. Postavite 'Shift Start' na 10:00h za svaki dan.

       3. Postavite pravilo 'Required Time' na trajanje od 8 sati svaki dan, što odgovara periodu od 10:00h do 18:00h. Zaposlenici koji u to vrijeme nisu bili prisutni na radnom mjestu bit će označeni kao odsutni!

       4.  Postavite  pravilo 'Paid Time' kao razdoblje u kojem će se radno vrijeme računati kao plaćeno vrijeme. Na primjer, možete postaviti 8 sati dnevno, što će u našem primjeru odgovarati od 10:00h do 18:00h, od ponedjeljka do petka.

undefined

Fleksibilno radno vrijeme dolaska i odlaska, kao i fleksibilni broj odrađenih sati u danu, ali uz obavezu odrađenog obaveznog broja sedmičnih sati

Vrijeme dolaska i odlaska zaposlenika može biti različito, kao i broj odrađenih sati u danu, ali očekuje se da će zaposlenik odraditi definirani broj sati svake sedmice i biti prisutan tokom obvaeznog prisustva.

Kako postaviti ovakvo radno vrijeme u All Hours?

     1.  Postavite  pravilo 'Shift Plan' na 8 sati od ponedjeljka do petka kako biste definisali ukupan broj sedmičnih sati koje je potrebno odraditi.

     2.  U našem primjeru, vrijeme u kojem zaposlenik mora biti prisutan je od 10:00h do 13:00h, od ponedjeljka do petka. Postavite 'Shift Start'  na 10:00h za svaki dan.

undefined

     3.  Postavite  pravilo 'Required Time' na 3 sata svaki dan, od ponedjeljka do petka što odgovara vremenu od 10:00h do 13:00h. To znači da zaposlenici moraju biti prisutni na radnom mjestu u to vrijeme ili će biti označeni kao odsutni!

     4. Postavite  pravilo 'Paid Time' za željene dane u sedmici 00 na 24 sata kako bi vaši zaposlenici mogli raditi u bilo kojem trenutku. Na taj način, plaćeno radno vrijeme se računa za bilo koje razdoblje kad je zaposlenik radio.

undefined

Isprobajte

All Hours

i svakako nam se javite ako imate bilo kakva pitanja.


>