• Usluge

Projektne usluge

  • Priprema naručitelja

    Priprema naručitelja je faza u kojoj Špica možda još ne učestvuje u projektu. Međutim, treba skrenuti pažnju na njezinu važnost i vrijeme koje je za nju potrebno.

    Prvi korak dobrog projekta je dobra priprema koju mora obaviti naručitelj. U fazi pripreme projekta naručitelj treba postaviti pitanje zašto su mu potrebne promjene, ali ne i kako će te promjene biti realizirane. Prema tome, postavljaju se zahtjevi praktične prirode, a manje tehničke.
    Rezultat projektne pripreme je naručiteljevo interno odobrenje projekta s poslovnim ciljevima, s početnom ocjenom željenog opsega,predviđenim vremenom i raspoloživim novcem što se obično upisuje u ugovor projekta.
     

  • Dijagnoza problema

    U pretprojektnoj fazi dijagnostike stavlja se naglasak na to da ekipa iz Špice upozna stranku i njezino trenutno stanje. Iskustvo pokazuje da vanjski stručnjaci često imaju više iskustva i pružaju dodatnu perspektivu za probleme stranki. U fazi dijagnoze Špicin tim napravi kratak uvid u zahtjeve, radne procese i informacijske sisteme stranke te na temelju dobivenih podataka stvara ponude za obavljanje detaljne analize problema i dizajnerska rješenja. U fazi dijagnoze često se napravi čak i gruba procjena investicije koju naručitelj može usporediti s vlastitim proračunom. 

  • Projektiranje: Analiza stanja

    U fazi analize Špicin konzultant provodi temeljitu reviziju i dokumentaciju o aktualnim poslovnim procesima klijenta. Naručitelju pomaže pri razvoju tehnički i komercijalno razumnih zahtjeva (requirements specification), koje su temelj za kasniju pripremu detaljnih specifikacija (design specification).
    Metode koje se u ovoj fazi koriste su intervjui, radionice i izleti, a rezultat faze je da stranka odobri popis postojećih procesa. Prije početka analize stranka sa Špicom treba potpisati ugovor za provedbu analize i dizajn rješenja.
     

  • Projektiranje: Dizajn rješenja

    Odmah nakon faze analize, ili čak istovremeno, počinje se planirati konačno rješenje. Prethodni radovi na projektu služe kao podloga za detaljnu provedbu dokumentacije. Dokumentacija sadrži detaljan potencijalni način rada i aktivnosti sistema, kao i vremena i novca potrebnog za provedbu rješenja. Stranka dobiva tačnu sliku konačnog rješenja, voditelj projekta dobiva detaljan plan rada, investitor dobiva preciznu vrijednost potrebnih ulaganja. Također se navode uvjeti za konačnu predaju projekta. Špica u ovoj fazi priprema detaljnu i obvezujuću ponudu za provedbu rješenja, odnosno nastavak rada na projektu. 

  • Implementacija: Razvoj i prilagodba

    Glavni zadatak ove faze je proizvoditi i prilagoditi rješenja zahtjevima izvedbene dokumentacije. Nije rijetkost da se za razvoj rješenja angažira više preduzeća, a najčešće i postojeći ERP sistem. Aktivnosti svih izvođača trebaju biti dosljedne, a vrijeme i sadržaj moraju slijediti plan projekta. Važno je slijediti stroge izvedbene specifikacije i postaviti materijalne, vremenske i troškovne razmjere projekta koje nadzire voditelj projekta. Svaki zahtjev za izmjenu smatra se dopunom projekta. 

  • Implementacija: Uvođenje

    U ovoj fazi provodi se instalacija sistema u preduzeća. U slučaju većih sistema potrebno je napredno integriranje pojedinih elemenata u poslovni proces. Posebnu pažnju treba obratiti na migraciju podataka na novi sistem, vrednovanje novog sistema i proces tranzicije. Ključna je potvrda naručitelja da je novi sistem spreman za proizvodnu uporabu.
    U procesu uvođenja sistema edukacija korisnika vrlo je važna, što znatno pridonosi postizanju optimalne prilagodbe potrebama novih korisnika, a nudi povoljnu pomoć korisnicima u počecima projekta. Scenski nastup završava s puštanjem i primopredajom sustava.
    Pri završetku projekta potrebno je završni izvještaj o aktivnostima projekta. Ovaj projekt je završen i rješenje prelazi u fazu održavanja.

  • Održavanje

    Iskustvo kaže da je konvencionalni model održavanja "na poziv" dovoljan u većini pojedinih slučajeva koji nisu kritični za radni proces. Za kritične komponente, posebice unutar sistema, uspješno pružanje najkvalitetnijih operacija zahtjeva viši nivo organizacije i koordinacije. Provjeren okvir za ovaj vrhunski odnos između korisnika i pružatelja postavlja Ugovor o održavanju sistema.
    Uređeno održavanje sistema, s jedne strane smanjuje vjerojatnost zastoja i kašnjenja na minimum, a s druge strane, daje prioritet tome da se situacije riješe- u najkritičnijim trenucima. Ugovor o održavanju korisnicima pruža niz prednosti.
     

    Pročitajte više